Nicki Pooyandeh er en af de producere, mange rent faktisk kender ansigtet på.
Han har blandt andet været med på scenerne, da han live ved P3 Guld 2024 blev inviteret til at producere et nummer, hvor han klippede og klistrede reaktioner og lyde fra publikum og værter til en sang dedikeret til aftenens fest.
I februar 2025 var han med, da Benny Jamz optrådte med Danmarks Underholdningsorkester i DR Koncertsalen til Red Bull Symphonic. Her fusionerede han urbane beats med klassisk orkestermusik og skabte en uforglemmelig oplevelse.
herunder ’555’ (Gilli, Kesi), ’Ibiza’ (B.O.C), ’La Danza’ (Branco, Gilli), og Oui (Sivas, NODE, Gilli). Hans evne til at blande tunge beats med kreative lydlag gør ham til en af landets mest efterspurgte producere i genren.Han har også haft stor betydning for den nye guldglans omkring Annikas karriere med sin produktion af ’Knuste Hjerter’, som for alvor banede vejen for hendes gennembrud.
Nickis alsidige tilgang og flair for at forene hårdtslående hiphop beats med stærke melodier gør ham til en oplagt kandidat til at udgive et album i eget navn – gerne i samarbejde med hans mangeårige legekammerater fra B.O.C, som han har skabt nogle af de mest markante øjeblikke i dansk hiphop sammen med.
Brødrene Asmus og Emil Harm har i de senere år markeret sig som nogle af de mest spændende og talentfulde producere i dansk musik. Deres tætte samarbejde med artister som TopGunn, Kesi og Kidd har resulteret i både kritikerroste og kommercielle successer.
De har spillet en central rolle i tilblivelsen af TopGunns album ’1991’, hvor de har produceret og skrevet på størstedelen af numrene – herunder det stærkt streamede hit ’Nik & Jay’, som satte ild til både dansegulve og hitlister. Derudover har de også bidraget til Kidds iørefaldende ’Buongiorno’, hvor deres flair for catchy melodier og moderne produktioner virkelig skinner igennem.
Et eksempel på deres innovative tilgang er samarbejdet med ICEKIID på nummeret ’ErruDumEllaHvad’, hvor de introducerede hollandsk inspireret afro-trap til den danske musikscene. Dette nummer blev ikke kun et sommerhit i Danmark, men fandt også vej til det internationale marked ved at blive inkluderet i soundtracket til FIFA-spillet.
Dog er det værd at nævne, at Asmus og Emil ikke længere arbejder sammen som producerduo – men det forhindrer jo ikke nogen i at drømme om et sidste (eller første) fælles værk. Gerne noget mere afrikansk groove og global attitude. Det kunne passende hedde (Harm)oni.;)
Producerduoen Pitchshifters, bestående af Mads Møller og Thor Nørgaard, er legender i den danske musikbranche og har i over et årti været en markant kraft i dansk popmusik. Deres samarbejder spænder bredt, og de har blandt andet været en stor del af både Medinas og Andreas Odbjergs bagkatalog og produceret kæmpe hits som ’Jalousi’ og ’Hjem fra fabrikken’. Især Medinas EP Arrogant fra 2014 markerede et skifte i hendes lyd, hvor Pitchshifters’ produktioner tilføjede en rå og eksperimenterende kant til hendes ellers polerede popunivers.
De ramte igen nummer 1 på hitlisten med ’Alt det’ med Thor Farlov og Noah Carter, hvor de samplede Danskeorkestrets ’Himmel og Jord’. Et vanvittigt catchy popnummer med en nostalgisk lyd, som var den perfekte start på Noah Carters comeback på dansk.
De har også søgt uden for landets grænser og arbejdet med en lang række internationale navne som Jadakiss, Future, Wale, Crooked I, Kemba, E-40 og K. Roosevelt. Et album i eget navn kunne derfor meget vel blive et globalt mødepunkt mellem deres popfornemmelse og deres hiphop-rødder.
De har vundet Årets Hit til DMA hele fire gange, og selvom Pitchshifters primært har opereret bag kulisserne, kunne et album i eget navn være en kærkommen mulighed for at opleve deres lyd i rendyrket form – uden hensyn til andres stil eller retning. Og det ville være mere end fortjent for et producerteam med så tung en arv og så bred en palet.
Tvillingebrødrene Frederik og Fridolin Nordsø har for længst slået deres navn fast som nogle af de mest indflydelsesrige – og produktive – producere i dansk musik.
I 2023 toppede de Gramex’ liste over de mest spillede danske musikere i radioen – for fjerde år i træk. Det kræver hårdt arbejde, god smag og gode mennesker omkring sig, hvilket de blandt andet har i Arto Eriksen og Kristjan Rafn, som de deler studie med.
De er opflasket i studiemiljøet og vokset op med musik i blodet som sønner af guitaristen Mikkel Nordsø. Frederik spiller guitar, Fridolin trommer. Men de kan spille på det meste.
De står blandt andet bag Tobias Rahims "Vi 1", Drew Sycamores "I Wanna Be Dancing" og Christophers kæmpehit "Honey, I’m So High" fra Netflix filmen ’A Beautiful Life’.
Som om det ikke var nok, har de også deres eget band, The William Blakes, samt et sideprojekt i freejazz-genren med Arto Eriksen (Yiht, 2023).
Deres lyd er funderet i alt fra indie og pop til jazz og soul, hvilket giver dem stor fleksibilitet til at tilpasse sig forskellige kunstneres udtryk.
Derfor er det oplagt at drømme om et Nordsø-album i eget navn. Måske med en line-up bestående af Tobias Rahim og Christopher – en poetisk stormand og en poppoleret charmebombe, der tilsammen dækker hele følelsesregistret (og nok også en del pigehjerter). Man har jo lov at drømme.
Når man siger Reza, må man også sige Sivas. De to er partners in crime og har lavet næsten alt sammen. Reza var med til at definere lyden af dansk hiphop i 2010’erne med numre som "Kbhavana" og "D.A.U.D.A." – sange, der i dag har opnået kultstatus. Siden da har han været en central figur i den danske urbanmusikscene.
Rezas produktioner er kendetegnet ved en minimalistisk tilgang, hvor tunge beats og atmosfæriske elementer skaber en hypnotisk lyd, der understøtter kunstnerens vokal og budskab.
Han er også en af de få producere, som mange faktisk kender ansigtet på. Udover sine musikalske meritter har han nemlig optrådt i tv og film – blandt andet som jætte i Fenar Ahmad-filmen Valhalla (2019).
Han har også produceret for Molo, gruppen bestående af Benny Jamz, Gilli, Stepz og Branco – hvor han stod bag de massive numre som "Skejsen" og "Bølgen". Begge numre har sat tydelige aftryk på genren. Senest har sangen ‘Jeg Kan Lide Hvordan Du Gør det med Sivas og artigeardit, mindet os om at Reza for evigt er original i sit soniske udtryk.
Et album i eget navn fra Reza ville ikke blot være en mulighed for at udforske hans karakteristiske og atmosfæriske lydunivers i sin reneste form – det kunne også blive en samling af nogle af de mest markante stemmer fra dansk urbanmusik. Med tanke på hans historik ville det være fantastisk, hvis han kunne samle Molo-holdet igen på et fælles projekt. Og så kan man næppe forestille sig et Reza-album uden Sivas – hvilket man absolut heller ikke ønsker.
Nicki Pooyandeh er en af de producere, mange rent faktisk kender ansigtet på.
Han har blandt andet været med på scenerne, da han live ved P3 Guld 2024 blev inviteret til at producere et nummer, hvor han klippede og klistrede reaktioner og lyde fra publikum og værter til en sang dedikeret til aftenens fest.
I februar 2025 var han med, da Benny Jamz optrådte med Danmarks Underholdningsorkester i DR Koncertsalen til Red Bull Symphonic. Her fusionerede han urbane beats med klassisk orkestermusik og skabte en uforglemmelig oplevelse.
herunder ’555’ (Gilli, Kesi), ’Ibiza’ (B.O.C), ’La Danza’ (Branco, Gilli), og Oui (Sivas, NODE, Gilli). Hans evne til at blande tunge beats med kreative lydlag gør ham til en af landets mest efterspurgte producere i genren.Han har også haft stor betydning for den nye guldglans omkring Annikas karriere med sin produktion af ’Knuste Hjerter’, som for alvor banede vejen for hendes gennembrud.
Nickis alsidige tilgang og flair for at forene hårdtslående hiphop beats med stærke melodier gør ham til en oplagt kandidat til at udgive et album i eget navn – gerne i samarbejde med hans mangeårige legekammerater fra B.O.C, som han har skabt nogle af de mest markante øjeblikke i dansk hiphop sammen med.
Brødrene Asmus og Emil Harm har i de senere år markeret sig som nogle af de mest spændende og talentfulde producere i dansk musik. Deres tætte samarbejde med artister som TopGunn, Kesi og Kidd har resulteret i både kritikerroste og kommercielle successer.
De har spillet en central rolle i tilblivelsen af TopGunns album ’1991’, hvor de har produceret og skrevet på størstedelen af numrene – herunder det stærkt streamede hit ’Nik & Jay’, som satte ild til både dansegulve og hitlister. Derudover har de også bidraget til Kidds iørefaldende ’Buongiorno’, hvor deres flair for catchy melodier og moderne produktioner virkelig skinner igennem.
Et eksempel på deres innovative tilgang er samarbejdet med ICEKIID på nummeret ’ErruDumEllaHvad’, hvor de introducerede hollandsk inspireret afro-trap til den danske musikscene. Dette nummer blev ikke kun et sommerhit i Danmark, men fandt også vej til det internationale marked ved at blive inkluderet i soundtracket til FIFA-spillet.
Dog er det værd at nævne, at Asmus og Emil ikke længere arbejder sammen som producerduo – men det forhindrer jo ikke nogen i at drømme om et sidste (eller første) fælles værk. Gerne noget mere afrikansk groove og global attitude. Det kunne passende hedde (Harm)oni.;)
Producerduoen Pitchshifters, bestående af Mads Møller og Thor Nørgaard, er legender i den danske musikbranche og har i over et årti været en markant kraft i dansk popmusik. Deres samarbejder spænder bredt, og de har blandt andet været en stor del af både Medinas og Andreas Odbjergs bagkatalog og produceret kæmpe hits som ’Jalousi’ og ’Hjem fra fabrikken’. Især Medinas EP Arrogant fra 2014 markerede et skifte i hendes lyd, hvor Pitchshifters’ produktioner tilføjede en rå og eksperimenterende kant til hendes ellers polerede popunivers.
De ramte igen nummer 1 på hitlisten med ’Alt det’ med Thor Farlov og Noah Carter, hvor de samplede Danskeorkestrets ’Himmel og Jord’. Et vanvittigt catchy popnummer med en nostalgisk lyd, som var den perfekte start på Noah Carters comeback på dansk.
De har også søgt uden for landets grænser og arbejdet med en lang række internationale navne som Jadakiss, Future, Wale, Crooked I, Kemba, E-40 og K. Roosevelt. Et album i eget navn kunne derfor meget vel blive et globalt mødepunkt mellem deres popfornemmelse og deres hiphop-rødder.
De har vundet Årets Hit til DMA hele fire gange, og selvom Pitchshifters primært har opereret bag kulisserne, kunne et album i eget navn være en kærkommen mulighed for at opleve deres lyd i rendyrket form – uden hensyn til andres stil eller retning. Og det ville være mere end fortjent for et producerteam med så tung en arv og så bred en palet.
Tvillingebrødrene Frederik og Fridolin Nordsø har for længst slået deres navn fast som nogle af de mest indflydelsesrige – og produktive – producere i dansk musik.
I 2023 toppede de Gramex’ liste over de mest spillede danske musikere i radioen – for fjerde år i træk. Det kræver hårdt arbejde, god smag og gode mennesker omkring sig, hvilket de blandt andet har i Arto Eriksen og Kristjan Rafn, som de deler studie med.
De er opflasket i studiemiljøet og vokset op med musik i blodet som sønner af guitaristen Mikkel Nordsø. Frederik spiller guitar, Fridolin trommer. Men de kan spille på det meste.
De står blandt andet bag Tobias Rahims "Vi 1", Drew Sycamores "I Wanna Be Dancing" og Christophers kæmpehit "Honey, I’m So High" fra Netflix filmen ’A Beautiful Life’.
Som om det ikke var nok, har de også deres eget band, The William Blakes, samt et sideprojekt i freejazz-genren med Arto Eriksen (Yiht, 2023).
Deres lyd er funderet i alt fra indie og pop til jazz og soul, hvilket giver dem stor fleksibilitet til at tilpasse sig forskellige kunstneres udtryk.
Derfor er det oplagt at drømme om et Nordsø-album i eget navn. Måske med en line-up bestående af Tobias Rahim og Christopher – en poetisk stormand og en poppoleret charmebombe, der tilsammen dækker hele følelsesregistret (og nok også en del pigehjerter). Man har jo lov at drømme.
Når man siger Reza, må man også sige Sivas. De to er partners in crime og har lavet næsten alt sammen. Reza var med til at definere lyden af dansk hiphop i 2010’erne med numre som "Kbhavana" og "D.A.U.D.A." – sange, der i dag har opnået kultstatus. Siden da har han været en central figur i den danske urbanmusikscene.
Rezas produktioner er kendetegnet ved en minimalistisk tilgang, hvor tunge beats og atmosfæriske elementer skaber en hypnotisk lyd, der understøtter kunstnerens vokal og budskab.
Han er også en af de få producere, som mange faktisk kender ansigtet på. Udover sine musikalske meritter har han nemlig optrådt i tv og film – blandt andet som jætte i Fenar Ahmad-filmen Valhalla (2019).
Han har også produceret for Molo, gruppen bestående af Benny Jamz, Gilli, Stepz og Branco – hvor han stod bag de massive numre som "Skejsen" og "Bølgen". Begge numre har sat tydelige aftryk på genren. Senest har sangen ‘Jeg Kan Lide Hvordan Du Gør det med Sivas og artigeardit, mindet os om at Reza for evigt er original i sit soniske udtryk.
Et album i eget navn fra Reza ville ikke blot være en mulighed for at udforske hans karakteristiske og atmosfæriske lydunivers i sin reneste form – det kunne også blive en samling af nogle af de mest markante stemmer fra dansk urbanmusik. Med tanke på hans historik ville det være fantastisk, hvis han kunne samle Molo-holdet igen på et fælles projekt. Og så kan man næppe forestille sig et Reza-album uden Sivas – hvilket man absolut heller ikke ønsker.
Nicki Pooyandeh er en af de producere, mange rent faktisk kender ansigtet på.
Han har blandt andet været med på scenerne, da han live ved P3 Guld 2024 blev inviteret til at producere et nummer, hvor han klippede og klistrede reaktioner og lyde fra publikum og værter til en sang dedikeret til aftenens fest.
I februar 2025 var han med, da Benny Jamz optrådte med Danmarks Underholdningsorkester i DR Koncertsalen til Red Bull Symphonic. Her fusionerede han urbane beats med klassisk orkestermusik og skabte en uforglemmelig oplevelse.
herunder ’555’ (Gilli, Kesi), ’Ibiza’ (B.O.C), ’La Danza’ (Branco, Gilli), og Oui (Sivas, NODE, Gilli). Hans evne til at blande tunge beats med kreative lydlag gør ham til en af landets mest efterspurgte producere i genren.Han har også haft stor betydning for den nye guldglans omkring Annikas karriere med sin produktion af ’Knuste Hjerter’, som for alvor banede vejen for hendes gennembrud.
Nickis alsidige tilgang og flair for at forene hårdtslående hiphop beats med stærke melodier gør ham til en oplagt kandidat til at udgive et album i eget navn – gerne i samarbejde med hans mangeårige legekammerater fra B.O.C, som han har skabt nogle af de mest markante øjeblikke i dansk hiphop sammen med.
Brødrene Asmus og Emil Harm har i de senere år markeret sig som nogle af de mest spændende og talentfulde producere i dansk musik. Deres tætte samarbejde med artister som TopGunn, Kesi og Kidd har resulteret i både kritikerroste og kommercielle successer.
De har spillet en central rolle i tilblivelsen af TopGunns album ’1991’, hvor de har produceret og skrevet på størstedelen af numrene – herunder det stærkt streamede hit ’Nik & Jay’, som satte ild til både dansegulve og hitlister. Derudover har de også bidraget til Kidds iørefaldende ’Buongiorno’, hvor deres flair for catchy melodier og moderne produktioner virkelig skinner igennem.
Et eksempel på deres innovative tilgang er samarbejdet med ICEKIID på nummeret ’ErruDumEllaHvad’, hvor de introducerede hollandsk inspireret afro-trap til den danske musikscene. Dette nummer blev ikke kun et sommerhit i Danmark, men fandt også vej til det internationale marked ved at blive inkluderet i soundtracket til FIFA-spillet.
Dog er det værd at nævne, at Asmus og Emil ikke længere arbejder sammen som producerduo – men det forhindrer jo ikke nogen i at drømme om et sidste (eller første) fælles værk. Gerne noget mere afrikansk groove og global attitude. Det kunne passende hedde (Harm)oni.;)
Producerduoen Pitchshifters, bestående af Mads Møller og Thor Nørgaard, er legender i den danske musikbranche og har i over et årti været en markant kraft i dansk popmusik. Deres samarbejder spænder bredt, og de har blandt andet været en stor del af både Medinas og Andreas Odbjergs bagkatalog og produceret kæmpe hits som ’Jalousi’ og ’Hjem fra fabrikken’. Især Medinas EP Arrogant fra 2014 markerede et skifte i hendes lyd, hvor Pitchshifters’ produktioner tilføjede en rå og eksperimenterende kant til hendes ellers polerede popunivers.
De ramte igen nummer 1 på hitlisten med ’Alt det’ med Thor Farlov og Noah Carter, hvor de samplede Danskeorkestrets ’Himmel og Jord’. Et vanvittigt catchy popnummer med en nostalgisk lyd, som var den perfekte start på Noah Carters comeback på dansk.
De har også søgt uden for landets grænser og arbejdet med en lang række internationale navne som Jadakiss, Future, Wale, Crooked I, Kemba, E-40 og K. Roosevelt. Et album i eget navn kunne derfor meget vel blive et globalt mødepunkt mellem deres popfornemmelse og deres hiphop-rødder.
De har vundet Årets Hit til DMA hele fire gange, og selvom Pitchshifters primært har opereret bag kulisserne, kunne et album i eget navn være en kærkommen mulighed for at opleve deres lyd i rendyrket form – uden hensyn til andres stil eller retning. Og det ville være mere end fortjent for et producerteam med så tung en arv og så bred en palet.
Tvillingebrødrene Frederik og Fridolin Nordsø har for længst slået deres navn fast som nogle af de mest indflydelsesrige – og produktive – producere i dansk musik.
I 2023 toppede de Gramex’ liste over de mest spillede danske musikere i radioen – for fjerde år i træk. Det kræver hårdt arbejde, god smag og gode mennesker omkring sig, hvilket de blandt andet har i Arto Eriksen og Kristjan Rafn, som de deler studie med.
De er opflasket i studiemiljøet og vokset op med musik i blodet som sønner af guitaristen Mikkel Nordsø. Frederik spiller guitar, Fridolin trommer. Men de kan spille på det meste.
De står blandt andet bag Tobias Rahims "Vi 1", Drew Sycamores "I Wanna Be Dancing" og Christophers kæmpehit "Honey, I’m So High" fra Netflix filmen ’A Beautiful Life’.
Som om det ikke var nok, har de også deres eget band, The William Blakes, samt et sideprojekt i freejazz-genren med Arto Eriksen (Yiht, 2023).
Deres lyd er funderet i alt fra indie og pop til jazz og soul, hvilket giver dem stor fleksibilitet til at tilpasse sig forskellige kunstneres udtryk.
Derfor er det oplagt at drømme om et Nordsø-album i eget navn. Måske med en line-up bestående af Tobias Rahim og Christopher – en poetisk stormand og en poppoleret charmebombe, der tilsammen dækker hele følelsesregistret (og nok også en del pigehjerter). Man har jo lov at drømme.
Når man siger Reza, må man også sige Sivas. De to er partners in crime og har lavet næsten alt sammen. Reza var med til at definere lyden af dansk hiphop i 2010’erne med numre som "Kbhavana" og "D.A.U.D.A." – sange, der i dag har opnået kultstatus. Siden da har han været en central figur i den danske urbanmusikscene.
Rezas produktioner er kendetegnet ved en minimalistisk tilgang, hvor tunge beats og atmosfæriske elementer skaber en hypnotisk lyd, der understøtter kunstnerens vokal og budskab.
Han er også en af de få producere, som mange faktisk kender ansigtet på. Udover sine musikalske meritter har han nemlig optrådt i tv og film – blandt andet som jætte i Fenar Ahmad-filmen Valhalla (2019).
Han har også produceret for Molo, gruppen bestående af Benny Jamz, Gilli, Stepz og Branco – hvor han stod bag de massive numre som "Skejsen" og "Bølgen". Begge numre har sat tydelige aftryk på genren. Senest har sangen ‘Jeg Kan Lide Hvordan Du Gør det med Sivas og artigeardit, mindet os om at Reza for evigt er original i sit soniske udtryk.
Et album i eget navn fra Reza ville ikke blot være en mulighed for at udforske hans karakteristiske og atmosfæriske lydunivers i sin reneste form – det kunne også blive en samling af nogle af de mest markante stemmer fra dansk urbanmusik. Med tanke på hans historik ville det være fantastisk, hvis han kunne samle Molo-holdet igen på et fælles projekt. Og så kan man næppe forestille sig et Reza-album uden Sivas – hvilket man absolut heller ikke ønsker.