Will rammer det sted, hvor sårbarhed føles både blødt og isnende på samme tid. “Førhen” er en slags tåget polaroid fra et forhold, der gik i stykker, mens man blinkede. Over et svævende beat drysser han små fragmenter af tanker ud om at have været to dele af det samme, om at blive ladt tilbage med alt for meget stilhed og alt for lidt svar.
Det er en sang, der føles som at ligge vågen midt om natten og stirre op i loftet, mens man prøver at regne ud, hvornår det hele begyndte at ændre sig. Will folder tvivlen ud med linjer som “Var det hele i mit hoved?” og slipper omkvædet som et opgivende suk: “Nu er ingenting ligesom det var førhen.”
Selvom det lyder knust, er der også en ro i erkendelsen. Det er som om han synger sig fri af noget, han har båret for længe. “Førhen” er til dig, der stadig vender og drejer gamle beskeder på skærmen og har brug for at vide, at det er okay at lade dem blive i fortiden.
Lyt her:
Sira Jovina mikser let og elegant flere genrer på “Mi Amor”. Hun lægger sin bløde R&B-stemme oven på et house beat, der driver frem med en rolig energi, og krydrer det hele med små jazzede melodier, der giver nummeret en særlig finesse. Det føles både nærværende og følsomt på samme tid.
Lyrisk handler det om en kærlighed, hvor hun er villig til at gå meget længere, end hun måske burde. Hun synger om at tilgive alt og ofre sig fuldstændig, nærmest som en stille bøn om ikke at blive forladt. Når hun igen og igen gentager “Mi amor”, bliver det næsten meditativt.
Det er et track til dig, der har lyst til at lade dig glide væk i natten, mens du mærker både beatet og teksten lidt ekstra i brystkassen.
Lyt her:
Mekdes viser igen, hvorfor hun er en af Danmarks mest spændende og dygtige sangerinder lige nu. På “Waiting For You” blander hun en let afrobeat-rytme med sin bløde, karakteristiske popstemme, så det hele føles ubesværet og varmt. Det er sådan en sang, man næsten ikke opdager, man har sat på repeat, før den har kørt tre gange.
Hun synger om den svære ventetid, når man står et sted mellem håb og tvivl og prøver at finde ud af, hvad den anden egentlig vil. Men selvom temaet handler om at vente og måske være lidt usikker, så pakker Mekdes det ind i en stemning, der stadig giver lyst til at læne sig tilbage og smile.
“Waiting For You” er endnu et stærkt bevis på, at Mekdes er i en klasse for sig. Hun synger med en naturlighed og varme, der gør, at man tror på hvert eneste ord, og som samtidig giver sangene noget helt særligt, man ikke lige finder hos andre.
Lyt her:
Føns har med “Kun For Festerne” lavet en sang om netop det, titlen lover: at være der kun for festerne. Den kredser om at møde op og være med, men egentlig mest for at slippe væk fra alt det andet, der måske er lidt sværere at tage fat på. Det er en fortælling om at bruge festen som frirum, hvor man kan glemme hverdagen for en stund.
Musikalsk rammer nummeret lige ned i det felt, hvor man både har lyst til at danse og bare hænge ud i solen med alle vennerne. Beatet er let og lækkert, og Føns’ vokal glider ubesværet henover, indtil omkvædet rammer – her er stemmen pitchet ned, og det giver et lille twist, som sætter sig fast i hovedet og gør, at man husker sangen, længe efter den er slut.
“Kun For Festerne” er både til dansegulvet sent på natten og til en eftermiddag i godt selskab med kolde øl og grin. Føns viser her, hvordan man med simple greb og små detaljer kan skabe noget, der føles helt rigtigt, uanset om man er ude for at glemme eller bare nyde øjeblikket.
Lyt her:
Michael Williams er tilbage i den genre, han gør bedst. På “DUMB SH*T” dropper han alt, hvad der ligner kompromiser, og går direkte på hård trap. Beatet står skarpt med tunge trommer og en massiv 808, der presser sig frem og giver masser af plads til det vigtigste: Michael Williams’ rap.
Han leverer linjerne med selvtillid og en lethed, der gør, at det hele aldrig bliver for tungt. Det er fyldt med små twists og glimt i øjet, især når Michael Williams rapper:
“Har så mange sko, man sku’ tro jeg var en Oli-bar”
– en sjov reference til Kesi og de mange sko-linjer, der har floreret i dansk rap. Her bruger Michael Williams sin humor til at sætte sit eget præg på genren og viser, at han sagtens kan tage klassiske trap-temaer og give dem et friskt spin.
“DUMB SH*T” er et nummer, der skal høres højt. Det er hårdt, direkte og helt uden filter, og det viser endnu en gang, hvorfor Michael Williams lige nu står som en af dem, der virkelig kan få trap til at lyde både vedkommende og underholdende på dansk.
Lyt her:
Will rammer det sted, hvor sårbarhed føles både blødt og isnende på samme tid. “Førhen” er en slags tåget polaroid fra et forhold, der gik i stykker, mens man blinkede. Over et svævende beat drysser han små fragmenter af tanker ud om at have været to dele af det samme, om at blive ladt tilbage med alt for meget stilhed og alt for lidt svar.
Det er en sang, der føles som at ligge vågen midt om natten og stirre op i loftet, mens man prøver at regne ud, hvornår det hele begyndte at ændre sig. Will folder tvivlen ud med linjer som “Var det hele i mit hoved?” og slipper omkvædet som et opgivende suk: “Nu er ingenting ligesom det var førhen.”
Selvom det lyder knust, er der også en ro i erkendelsen. Det er som om han synger sig fri af noget, han har båret for længe. “Førhen” er til dig, der stadig vender og drejer gamle beskeder på skærmen og har brug for at vide, at det er okay at lade dem blive i fortiden.
Lyt her:
Sira Jovina mikser let og elegant flere genrer på “Mi Amor”. Hun lægger sin bløde R&B-stemme oven på et house beat, der driver frem med en rolig energi, og krydrer det hele med små jazzede melodier, der giver nummeret en særlig finesse. Det føles både nærværende og følsomt på samme tid.
Lyrisk handler det om en kærlighed, hvor hun er villig til at gå meget længere, end hun måske burde. Hun synger om at tilgive alt og ofre sig fuldstændig, nærmest som en stille bøn om ikke at blive forladt. Når hun igen og igen gentager “Mi amor”, bliver det næsten meditativt.
Det er et track til dig, der har lyst til at lade dig glide væk i natten, mens du mærker både beatet og teksten lidt ekstra i brystkassen.
Lyt her:
Mekdes viser igen, hvorfor hun er en af Danmarks mest spændende og dygtige sangerinder lige nu. På “Waiting For You” blander hun en let afrobeat-rytme med sin bløde, karakteristiske popstemme, så det hele føles ubesværet og varmt. Det er sådan en sang, man næsten ikke opdager, man har sat på repeat, før den har kørt tre gange.
Hun synger om den svære ventetid, når man står et sted mellem håb og tvivl og prøver at finde ud af, hvad den anden egentlig vil. Men selvom temaet handler om at vente og måske være lidt usikker, så pakker Mekdes det ind i en stemning, der stadig giver lyst til at læne sig tilbage og smile.
“Waiting For You” er endnu et stærkt bevis på, at Mekdes er i en klasse for sig. Hun synger med en naturlighed og varme, der gør, at man tror på hvert eneste ord, og som samtidig giver sangene noget helt særligt, man ikke lige finder hos andre.
Lyt her:
Føns har med “Kun For Festerne” lavet en sang om netop det, titlen lover: at være der kun for festerne. Den kredser om at møde op og være med, men egentlig mest for at slippe væk fra alt det andet, der måske er lidt sværere at tage fat på. Det er en fortælling om at bruge festen som frirum, hvor man kan glemme hverdagen for en stund.
Musikalsk rammer nummeret lige ned i det felt, hvor man både har lyst til at danse og bare hænge ud i solen med alle vennerne. Beatet er let og lækkert, og Føns’ vokal glider ubesværet henover, indtil omkvædet rammer – her er stemmen pitchet ned, og det giver et lille twist, som sætter sig fast i hovedet og gør, at man husker sangen, længe efter den er slut.
“Kun For Festerne” er både til dansegulvet sent på natten og til en eftermiddag i godt selskab med kolde øl og grin. Føns viser her, hvordan man med simple greb og små detaljer kan skabe noget, der føles helt rigtigt, uanset om man er ude for at glemme eller bare nyde øjeblikket.
Lyt her:
Michael Williams er tilbage i den genre, han gør bedst. På “DUMB SH*T” dropper han alt, hvad der ligner kompromiser, og går direkte på hård trap. Beatet står skarpt med tunge trommer og en massiv 808, der presser sig frem og giver masser af plads til det vigtigste: Michael Williams’ rap.
Han leverer linjerne med selvtillid og en lethed, der gør, at det hele aldrig bliver for tungt. Det er fyldt med små twists og glimt i øjet, især når Michael Williams rapper:
“Har så mange sko, man sku’ tro jeg var en Oli-bar”
– en sjov reference til Kesi og de mange sko-linjer, der har floreret i dansk rap. Her bruger Michael Williams sin humor til at sætte sit eget præg på genren og viser, at han sagtens kan tage klassiske trap-temaer og give dem et friskt spin.
“DUMB SH*T” er et nummer, der skal høres højt. Det er hårdt, direkte og helt uden filter, og det viser endnu en gang, hvorfor Michael Williams lige nu står som en af dem, der virkelig kan få trap til at lyde både vedkommende og underholdende på dansk.
Lyt her:
Will rammer det sted, hvor sårbarhed føles både blødt og isnende på samme tid. “Førhen” er en slags tåget polaroid fra et forhold, der gik i stykker, mens man blinkede. Over et svævende beat drysser han små fragmenter af tanker ud om at have været to dele af det samme, om at blive ladt tilbage med alt for meget stilhed og alt for lidt svar.
Det er en sang, der føles som at ligge vågen midt om natten og stirre op i loftet, mens man prøver at regne ud, hvornår det hele begyndte at ændre sig. Will folder tvivlen ud med linjer som “Var det hele i mit hoved?” og slipper omkvædet som et opgivende suk: “Nu er ingenting ligesom det var førhen.”
Selvom det lyder knust, er der også en ro i erkendelsen. Det er som om han synger sig fri af noget, han har båret for længe. “Førhen” er til dig, der stadig vender og drejer gamle beskeder på skærmen og har brug for at vide, at det er okay at lade dem blive i fortiden.
Lyt her:
Sira Jovina mikser let og elegant flere genrer på “Mi Amor”. Hun lægger sin bløde R&B-stemme oven på et house beat, der driver frem med en rolig energi, og krydrer det hele med små jazzede melodier, der giver nummeret en særlig finesse. Det føles både nærværende og følsomt på samme tid.
Lyrisk handler det om en kærlighed, hvor hun er villig til at gå meget længere, end hun måske burde. Hun synger om at tilgive alt og ofre sig fuldstændig, nærmest som en stille bøn om ikke at blive forladt. Når hun igen og igen gentager “Mi amor”, bliver det næsten meditativt.
Det er et track til dig, der har lyst til at lade dig glide væk i natten, mens du mærker både beatet og teksten lidt ekstra i brystkassen.
Lyt her:
Mekdes viser igen, hvorfor hun er en af Danmarks mest spændende og dygtige sangerinder lige nu. På “Waiting For You” blander hun en let afrobeat-rytme med sin bløde, karakteristiske popstemme, så det hele føles ubesværet og varmt. Det er sådan en sang, man næsten ikke opdager, man har sat på repeat, før den har kørt tre gange.
Hun synger om den svære ventetid, når man står et sted mellem håb og tvivl og prøver at finde ud af, hvad den anden egentlig vil. Men selvom temaet handler om at vente og måske være lidt usikker, så pakker Mekdes det ind i en stemning, der stadig giver lyst til at læne sig tilbage og smile.
“Waiting For You” er endnu et stærkt bevis på, at Mekdes er i en klasse for sig. Hun synger med en naturlighed og varme, der gør, at man tror på hvert eneste ord, og som samtidig giver sangene noget helt særligt, man ikke lige finder hos andre.
Lyt her:
Føns har med “Kun For Festerne” lavet en sang om netop det, titlen lover: at være der kun for festerne. Den kredser om at møde op og være med, men egentlig mest for at slippe væk fra alt det andet, der måske er lidt sværere at tage fat på. Det er en fortælling om at bruge festen som frirum, hvor man kan glemme hverdagen for en stund.
Musikalsk rammer nummeret lige ned i det felt, hvor man både har lyst til at danse og bare hænge ud i solen med alle vennerne. Beatet er let og lækkert, og Føns’ vokal glider ubesværet henover, indtil omkvædet rammer – her er stemmen pitchet ned, og det giver et lille twist, som sætter sig fast i hovedet og gør, at man husker sangen, længe efter den er slut.
“Kun For Festerne” er både til dansegulvet sent på natten og til en eftermiddag i godt selskab med kolde øl og grin. Føns viser her, hvordan man med simple greb og små detaljer kan skabe noget, der føles helt rigtigt, uanset om man er ude for at glemme eller bare nyde øjeblikket.
Lyt her:
Michael Williams er tilbage i den genre, han gør bedst. På “DUMB SH*T” dropper han alt, hvad der ligner kompromiser, og går direkte på hård trap. Beatet står skarpt med tunge trommer og en massiv 808, der presser sig frem og giver masser af plads til det vigtigste: Michael Williams’ rap.
Han leverer linjerne med selvtillid og en lethed, der gør, at det hele aldrig bliver for tungt. Det er fyldt med små twists og glimt i øjet, især når Michael Williams rapper:
“Har så mange sko, man sku’ tro jeg var en Oli-bar”
– en sjov reference til Kesi og de mange sko-linjer, der har floreret i dansk rap. Her bruger Michael Williams sin humor til at sætte sit eget præg på genren og viser, at han sagtens kan tage klassiske trap-temaer og give dem et friskt spin.
“DUMB SH*T” er et nummer, der skal høres højt. Det er hårdt, direkte og helt uden filter, og det viser endnu en gang, hvorfor Michael Williams lige nu står som en af dem, der virkelig kan få trap til at lyde både vedkommende og underholdende på dansk.
Lyt her: