Don Toliver leverede, og publikum kunne lide det

Den amerikanske stjerne kunne have nøjedes med at køre på rutinen i København. I stedet leverede han et show med nerve, vokal og nærvær.

Aftenen begyndte med en opvarmning af Don Tolivers egen DJ, Dr. McDaniels, der havde potentiale. Lyden var skarp, energien var god, og det lød som en lovende start. Men efter kort tid blev det hele overskygget af et kaotisk lydbillede – måske fordi DJ’en blev lidt for grebet af den unægteligt gode stemning. Resultatet af dette blev desværre, at lyden overstyrede, og opvarmningen og den tilhørende energi, mistede sit momentum.

Det var dog en kortvarig nedtur – så snart Don Toliver indtog scenen, kom energien tilbage tenfold.

Don Toliver introduceres med en Fred again-lignende MPC-drumpad med et monteret GoPro-kamera. Det lignede ikke, at der skete meget vigtigt i den del, men man kunne da se Don trykke på den, lidt legende under det første nummer. Resten af koncerten blev den ikke brugt, så man kunne stille sig selv spørgsmålet, om hvorvidt den del var nødvendig, og om man skulle have brugt pladsen på lidt mere scenepynt – nu vi alligevel er til en verdensturné? Nå, men heldigvis var det ikke værre end det, og man kan ikke sige, det trak ned, for koncerten i sig selv var svær at matche. Toliver leverede en koncert, hvor der var styr på både produktion og tilstedeværelse.

Bassen lå tungt og insisterende i lydbilledet, men blev balanceret af Don Tolivers overraskende gode livevokal, som fik tilpas meget plads.

Sang han med på alle linjerne? Sang han i den samme tone som den originale sang? Nej – og vi var vilde med det. Han formåede at levere et show, hvor publikum blev til en del af programmet. De fleste sange blev sunget halvt af Don og halvt af alle fansene. En kunst, kun få formår at mestre.

Man havde måske forventet en liveperformance, som var mere playback end live, nu hvor vokalen i de originale tracks er ekstremt mixet – men han formåede at invitere os ind i et nyere live-univers på scenen.

Lyden i K.B. Hallen var gennemgående velbalanceret under koncerten. Musikken havde både tryk og detaljer, og flere gange tog koncerten små drejninger med guitarelementer og psykedelisk stemning, som gav helheden kant og karakter. Det løftede oplevelsen ud over det forventelige.
Toliver selv virkede både klassisk rapper-festlig, men også fokuseret og nærværende. Der var rå energi fra start, men det blev aldrig overspillet. Han dansede, interagerede og styrede scenen med en sikkerhed, der klædte ham. Undervejs bevægede han sig fra hovedscenen og op på en platform midt i publikum.

Her viser Don Toliver netop, hvorfor han er den verdensstjerne, han er. Her skabte han en ny dynamik og et mere intimt øjeblik, hvor publikum for alvor kom tættere på. Det føltes ægte – og vigtigst af alt: ikke som en gimmick. Publikum kvitterede med energi. Der blev sunget med, danset og kastet hænder i vejret. Flere steder opstod moshpits spontant, og stemningen var præget af både eufori og fællesskab. Man kunne mærke, at publikum var kommet for ham – og at de fik, hvad de håbede på.

Det kunne have været en aften, hvor en artist som Don Toliver ville lade autopiloten tage over på endnu et pitstop på verdensturnéen – en hurtig koncert i et lille land og så videre – men han virkede tændt, til stede og lod til at ville det mere end den gængse artist fra udlandet på dansk jord.

No items found.
Artiklen er bragt til dig i samarbejde med Casio G-SHOCK.
No items found.

Don Toliver leverede, og publikum kunne lide det

Den amerikanske stjerne kunne have nøjedes med at køre på rutinen i København. I stedet leverede han et show med nerve, vokal og nærvær.

Aftenen begyndte med en opvarmning af Don Tolivers egen DJ, Dr. McDaniels, der havde potentiale. Lyden var skarp, energien var god, og det lød som en lovende start. Men efter kort tid blev det hele overskygget af et kaotisk lydbillede – måske fordi DJ’en blev lidt for grebet af den unægteligt gode stemning. Resultatet af dette blev desværre, at lyden overstyrede, og opvarmningen og den tilhørende energi, mistede sit momentum.

Det var dog en kortvarig nedtur – så snart Don Toliver indtog scenen, kom energien tilbage tenfold.

Don Toliver introduceres med en Fred again-lignende MPC-drumpad med et monteret GoPro-kamera. Det lignede ikke, at der skete meget vigtigt i den del, men man kunne da se Don trykke på den, lidt legende under det første nummer. Resten af koncerten blev den ikke brugt, så man kunne stille sig selv spørgsmålet, om hvorvidt den del var nødvendig, og om man skulle have brugt pladsen på lidt mere scenepynt – nu vi alligevel er til en verdensturné? Nå, men heldigvis var det ikke værre end det, og man kan ikke sige, det trak ned, for koncerten i sig selv var svær at matche. Toliver leverede en koncert, hvor der var styr på både produktion og tilstedeværelse.

Bassen lå tungt og insisterende i lydbilledet, men blev balanceret af Don Tolivers overraskende gode livevokal, som fik tilpas meget plads.

Sang han med på alle linjerne? Sang han i den samme tone som den originale sang? Nej – og vi var vilde med det. Han formåede at levere et show, hvor publikum blev til en del af programmet. De fleste sange blev sunget halvt af Don og halvt af alle fansene. En kunst, kun få formår at mestre.

Man havde måske forventet en liveperformance, som var mere playback end live, nu hvor vokalen i de originale tracks er ekstremt mixet – men han formåede at invitere os ind i et nyere live-univers på scenen.

Lyden i K.B. Hallen var gennemgående velbalanceret under koncerten. Musikken havde både tryk og detaljer, og flere gange tog koncerten små drejninger med guitarelementer og psykedelisk stemning, som gav helheden kant og karakter. Det løftede oplevelsen ud over det forventelige.
Toliver selv virkede både klassisk rapper-festlig, men også fokuseret og nærværende. Der var rå energi fra start, men det blev aldrig overspillet. Han dansede, interagerede og styrede scenen med en sikkerhed, der klædte ham. Undervejs bevægede han sig fra hovedscenen og op på en platform midt i publikum.

Her viser Don Toliver netop, hvorfor han er den verdensstjerne, han er. Her skabte han en ny dynamik og et mere intimt øjeblik, hvor publikum for alvor kom tættere på. Det føltes ægte – og vigtigst af alt: ikke som en gimmick. Publikum kvitterede med energi. Der blev sunget med, danset og kastet hænder i vejret. Flere steder opstod moshpits spontant, og stemningen var præget af både eufori og fællesskab. Man kunne mærke, at publikum var kommet for ham – og at de fik, hvad de håbede på.

Det kunne have været en aften, hvor en artist som Don Toliver ville lade autopiloten tage over på endnu et pitstop på verdensturnéen – en hurtig koncert i et lille land og så videre – men han virkede tændt, til stede og lod til at ville det mere end den gængse artist fra udlandet på dansk jord.

No items found.

Don Toliver leverede, og publikum kunne lide det

Den amerikanske stjerne kunne have nøjedes med at køre på rutinen i København. I stedet leverede han et show med nerve, vokal og nærvær.

Aftenen begyndte med en opvarmning af Don Tolivers egen DJ, Dr. McDaniels, der havde potentiale. Lyden var skarp, energien var god, og det lød som en lovende start. Men efter kort tid blev det hele overskygget af et kaotisk lydbillede – måske fordi DJ’en blev lidt for grebet af den unægteligt gode stemning. Resultatet af dette blev desværre, at lyden overstyrede, og opvarmningen og den tilhørende energi, mistede sit momentum.

Det var dog en kortvarig nedtur – så snart Don Toliver indtog scenen, kom energien tilbage tenfold.

Don Toliver introduceres med en Fred again-lignende MPC-drumpad med et monteret GoPro-kamera. Det lignede ikke, at der skete meget vigtigt i den del, men man kunne da se Don trykke på den, lidt legende under det første nummer. Resten af koncerten blev den ikke brugt, så man kunne stille sig selv spørgsmålet, om hvorvidt den del var nødvendig, og om man skulle have brugt pladsen på lidt mere scenepynt – nu vi alligevel er til en verdensturné? Nå, men heldigvis var det ikke værre end det, og man kan ikke sige, det trak ned, for koncerten i sig selv var svær at matche. Toliver leverede en koncert, hvor der var styr på både produktion og tilstedeværelse.

Bassen lå tungt og insisterende i lydbilledet, men blev balanceret af Don Tolivers overraskende gode livevokal, som fik tilpas meget plads.

Sang han med på alle linjerne? Sang han i den samme tone som den originale sang? Nej – og vi var vilde med det. Han formåede at levere et show, hvor publikum blev til en del af programmet. De fleste sange blev sunget halvt af Don og halvt af alle fansene. En kunst, kun få formår at mestre.

Man havde måske forventet en liveperformance, som var mere playback end live, nu hvor vokalen i de originale tracks er ekstremt mixet – men han formåede at invitere os ind i et nyere live-univers på scenen.

Lyden i K.B. Hallen var gennemgående velbalanceret under koncerten. Musikken havde både tryk og detaljer, og flere gange tog koncerten små drejninger med guitarelementer og psykedelisk stemning, som gav helheden kant og karakter. Det løftede oplevelsen ud over det forventelige.
Toliver selv virkede både klassisk rapper-festlig, men også fokuseret og nærværende. Der var rå energi fra start, men det blev aldrig overspillet. Han dansede, interagerede og styrede scenen med en sikkerhed, der klædte ham. Undervejs bevægede han sig fra hovedscenen og op på en platform midt i publikum.

Her viser Don Toliver netop, hvorfor han er den verdensstjerne, han er. Her skabte han en ny dynamik og et mere intimt øjeblik, hvor publikum for alvor kom tættere på. Det føltes ægte – og vigtigst af alt: ikke som en gimmick. Publikum kvitterede med energi. Der blev sunget med, danset og kastet hænder i vejret. Flere steder opstod moshpits spontant, og stemningen var præget af både eufori og fællesskab. Man kunne mærke, at publikum var kommet for ham – og at de fik, hvad de håbede på.

Det kunne have været en aften, hvor en artist som Don Toliver ville lade autopiloten tage over på endnu et pitstop på verdensturnéen – en hurtig koncert i et lille land og så videre – men han virkede tændt, til stede og lod til at ville det mere end den gængse artist fra udlandet på dansk jord.

No items found.
Artikel

Unlimited "Top 5" Tracks - start maj

Maj er landet, og det betyder nye toner til din playliste. Vi har samlet fem danske udgivelser, der hver især fortjener et lyt – uanset om du går med sol i ansigtet eller regn i hovedet. Her er vores bud på de stærkeste tracks lige nu.
13 min.
Læs
Artikel

KANYE WEST UDGIVER ALBUM (IGEN?)

Donda 2 er det 11. studiealbum fra den amerikanske rapper tidligere kendt som Kanye West, senere hen YE og nu også med kunstnernavnet 'Donda'. Albummet blev oprindeligt udgivet eksklusivt på den specialdesignede afspiller 'Stem Player' den 23. februar 2022 – dog i en ufærdig version, hvor kun fire sange var tilgængelige ved lanceringen. Nu er hele albummet ude på YouTube, Spotify & Tidal.
13 min.
Læs
Artikel

Unlimited "Top 5" Tracks - slut april

April lakker mod enden, og det betyder, at det er tid til sidste runde af denne måneds Unlimited Top 5 Tracks. I sidste uge udgav vi den nyeste episode af Unlimited Live Interviews, hvor musikjournalist, Kristian Karl, var med som gæst. Derfor har vi i denne omgang af "Top 5" Tracks bedt ham om at samle fem danske udgivelser, som han har lyttet mest til – og som han synes, du også skal dykke ned i.
13 min.
Læs
Artikel

JOSVA INTERVIEW: "Det er helt ærligt fucking surrealistisk"

En solrig aprildag møder vi Josva til en samtale om sin musikalske udvikling, det tætte venskab med producer Marius Iversen og det nye album Til Hyggen og Til Livet.
13 min.
Læs
Artikel

SPOTLIGHT: AMERIKANSK TRAP

Musikåret 2025 kører stadig i overhalingsbanen, og vi er glade for, at du er med på rejsen! I første udgave af "Spotlight" kastede vi lys over fem spændende artister fra et England – nu er vi tilbage og stiller igen skarpt på fem artister fra endnu et land, som du bør holde øje med.
13 min.
Læs