Stort tillykke med dit kommende debutalbum <3DISC – hvad betyder den titel egentlig for dig?
Tusind tak! “<3” symboliserer selvfølgelig hjertet, som en first-generation-emoji. Og “DISC” henviser til CD’er, som jeg er vokset op med. Sat sammen er det et ordspil for en slags harddisk – en memory disc fyldt med minder, følelser og popkulturelle øjeblikke inspireret fra 00’erne og 10’erne.
Så <3DISC er på en måde mit hjerte i digital form - en nostalgisk “mappe” af sange og stemninger.
Er der et gennemgående tema eller en rød tråd på albummet?
Den røde tråd på <3DISC er helt klart en blanding af nostalgi, popkultur og selvironisk selvudforskning. Det er en hyldest til hyperfemininitet, cringe med stolthed og til at være lidt for meget – med vilje. I processen legede jeg bevidst med idéen om at være hovedpersonen i mit eget popdrama. Lydbilledet trækker især på 00’erne og 10’ernes popproduktioner.
Hvordan opstod idéen til samarbejdet med Katherine Diez på singlen ’HOTTEST EX’?
Jeg var i studiet og havde lyst til at lave en feel-better-breakup-anthem – du ved, den slags man spiller, når man skal minde sig selv om, at man faktisk er hele pakken. Så kom vi på idéen om at være den hotte ekskæreste.
Jeg vidste, jeg ville twiste det med noget, der både var popkulturelt og provokerende på den sjove måde. Og altså… Katherine er jo hele Danmarks hotteste ex – no debate. Så jeg måtte lige slide i hendes DM og spørge, om hun var klar på at lege. Heldigvis sagde hun ja – og det var virkelig sjovt at lave.
’HOTTEST EX’ har sat gang i kommentarspor og Reddit-tråde – og du har selv nævnt, at du har mødt kvindehad og kritik i kølvandet. Hvordan har det påvirket dig?
Når man tør være lidt for meget, lidt for selvsikker og lidt for legesyg, så ved jeg godt, at der vil komme reaktioner. Jeg var godt klar over, at det ville blive kontroversielt – og jeg ved, at tonen på Reddit kan være ret hård.
Men det, der overraskede mig mest, var faktisk, da jeg tilfældigt opdagede, hvem én af de “anonyme” profiler var: en terapeut, der arbejder med mentalt udsatte mennesker. Det er jo for sindssygt!?
Når det er sagt, så elsker jeg også at provokere lidt og bare have det lol med det – især når jeg ved, at jeg ikke gør nogen fortræd. And I can’t help it – det gør mig egentlig bare mere stædig. Jeg laver ikke musik for at please alle – jeg laver det for dem, der forstår energien, storytellingen og referencerne. Vi lavede et moment i popkulturen, og det var underholdende for alle, der kender historien.
Flere af sangene på albummet har tydelige 00’er-vibes – hvem eller hvad er du inspireret af?
Britney Spears er helt klart en af de artister, jeg har været mest inspireret af – efterfulgt af Gwen Stefani og Nelly Furtado, som også har været nogle af mine allerstørste ikoner.
Og med albummet ville jeg gerne skabe en følelse af nostalgi og connection til 00’ernes pop-era – med Bluetooth-kærlighed, DKBN, fankultur, forsidesladder og selvironi dækket i glimmer. En hyldest til en tid, hvor pop var storladent, lidt kikset og helt uimodståelig (in my opinion). Det føles som at genskabe alle de minder, der ligger gemt på min gamle computer.
Hvad var det første nummer, du lavede til albummet?
Det allerførste nummer jeg lavede til albummet var IF I EVER GET TO MEET YOU – det er lidt over 2 år gammelt nu. Dengang vidste jeg ikke, at det ville blive en del af albummet, faktisk kom det først med ret sent i processen.
Men tematisk passer det perfekt ind. Sangen handler om tanken: hvad nu hvis man en dag mødte sin internet- eller penneven – eller den kendte person, man har hængende som plakat over sengen? Den matcher også lydbilledet på SELL OUT ret godt, med sin mere disco-agtige vibe.
Hvilket nummer var sværest at færdiggøre – og er der en sang, du føler er ekstra tæt på dig personligt?
Det er altid de sange, der “gør mest ondt”, der ender med at være dem, jeg har aller kærest.
Og der er HOLY nok vinderen – det var også det nummer, der var sværest at færdiggøre, især fordi vi var så tidligt i albumprocessen. Vi skrev versene om flere gange, og det tog tid at finde den helt rigtige balance.
Samtidig er det også et af de mest følelsesmæssige numre tekstmæssigt, fordi det handler om at finde ud af, at ens kæreste er utro. Det krævede lidt ekstra at få det sårbare, vrede og ærlige udtryk frem – uden at det mistede sin popkerne.
Du er ret aktiv på både TikTok og Instagram – og så har du også lavet en blog til albummet. Hvad giver det dig at kommunikere så direkte med dine fans?
Det giver mig en følelse af nærhed og ægthed. Jeg elsker at kunne dele både det polerede og det kaotiske – og mærke, at folk kan spejle sig i det. Og på mine sociale medier er det jo mig, der styrer det hele.
Det giver lige dét ekstra lag i storytelling – og en måde, man kan mærke og forstå sangene gennem hende, der faktisk har skrevet dem.
Der er masser af humor og selvironi i dine sange – hvorfor er det vigtigt for dig?
Hvis man ikke kan grine lidt af sig selv, sine følelser og sine fuckups, så bliver det hele bare for tungt. Jeg tror, selvironi og humor er enormt powerfulde redskaber – især når man laver popmusik.
Det gør det hele nemmere at være i nogle af de her tematikker, både for mig og forhåbentlig også for dem, der lytter med.
Det er også en måde at tage kontrollen tilbage på, når man har følt sig misforstået eller dømt. Hvis jeg selv kan grine først, så har jeg allerede vundet lidt.
Hvad håber du, at folk tager med sig fra <3DISC?
Jeg håber, at folk føler sig underholdt – og suget ind i en verden, hvor de pludselig befinder sig som “main characther” i en semi-kitsch film fra 00’erne.
Og måske får de også en lille pause fra hverdagen, fra skole, arbejde og en sindssyg verdenssituation. <3DISC er mit forsøg på at lave et kærligt frikvarter.
Stort tillykke med dit kommende debutalbum <3DISC – hvad betyder den titel egentlig for dig?
Tusind tak! “<3” symboliserer selvfølgelig hjertet, som en first-generation-emoji. Og “DISC” henviser til CD’er, som jeg er vokset op med. Sat sammen er det et ordspil for en slags harddisk – en memory disc fyldt med minder, følelser og popkulturelle øjeblikke inspireret fra 00’erne og 10’erne.
Så <3DISC er på en måde mit hjerte i digital form - en nostalgisk “mappe” af sange og stemninger.
Er der et gennemgående tema eller en rød tråd på albummet?
Den røde tråd på <3DISC er helt klart en blanding af nostalgi, popkultur og selvironisk selvudforskning. Det er en hyldest til hyperfemininitet, cringe med stolthed og til at være lidt for meget – med vilje. I processen legede jeg bevidst med idéen om at være hovedpersonen i mit eget popdrama. Lydbilledet trækker især på 00’erne og 10’ernes popproduktioner.
Hvordan opstod idéen til samarbejdet med Katherine Diez på singlen ’HOTTEST EX’?
Jeg var i studiet og havde lyst til at lave en feel-better-breakup-anthem – du ved, den slags man spiller, når man skal minde sig selv om, at man faktisk er hele pakken. Så kom vi på idéen om at være den hotte ekskæreste.
Jeg vidste, jeg ville twiste det med noget, der både var popkulturelt og provokerende på den sjove måde. Og altså… Katherine er jo hele Danmarks hotteste ex – no debate. Så jeg måtte lige slide i hendes DM og spørge, om hun var klar på at lege. Heldigvis sagde hun ja – og det var virkelig sjovt at lave.
’HOTTEST EX’ har sat gang i kommentarspor og Reddit-tråde – og du har selv nævnt, at du har mødt kvindehad og kritik i kølvandet. Hvordan har det påvirket dig?
Når man tør være lidt for meget, lidt for selvsikker og lidt for legesyg, så ved jeg godt, at der vil komme reaktioner. Jeg var godt klar over, at det ville blive kontroversielt – og jeg ved, at tonen på Reddit kan være ret hård.
Men det, der overraskede mig mest, var faktisk, da jeg tilfældigt opdagede, hvem én af de “anonyme” profiler var: en terapeut, der arbejder med mentalt udsatte mennesker. Det er jo for sindssygt!?
Når det er sagt, så elsker jeg også at provokere lidt og bare have det lol med det – især når jeg ved, at jeg ikke gør nogen fortræd. And I can’t help it – det gør mig egentlig bare mere stædig. Jeg laver ikke musik for at please alle – jeg laver det for dem, der forstår energien, storytellingen og referencerne. Vi lavede et moment i popkulturen, og det var underholdende for alle, der kender historien.
Flere af sangene på albummet har tydelige 00’er-vibes – hvem eller hvad er du inspireret af?
Britney Spears er helt klart en af de artister, jeg har været mest inspireret af – efterfulgt af Gwen Stefani og Nelly Furtado, som også har været nogle af mine allerstørste ikoner.
Og med albummet ville jeg gerne skabe en følelse af nostalgi og connection til 00’ernes pop-era – med Bluetooth-kærlighed, DKBN, fankultur, forsidesladder og selvironi dækket i glimmer. En hyldest til en tid, hvor pop var storladent, lidt kikset og helt uimodståelig (in my opinion). Det føles som at genskabe alle de minder, der ligger gemt på min gamle computer.
Hvad var det første nummer, du lavede til albummet?
Det allerførste nummer jeg lavede til albummet var IF I EVER GET TO MEET YOU – det er lidt over 2 år gammelt nu. Dengang vidste jeg ikke, at det ville blive en del af albummet, faktisk kom det først med ret sent i processen.
Men tematisk passer det perfekt ind. Sangen handler om tanken: hvad nu hvis man en dag mødte sin internet- eller penneven – eller den kendte person, man har hængende som plakat over sengen? Den matcher også lydbilledet på SELL OUT ret godt, med sin mere disco-agtige vibe.
Hvilket nummer var sværest at færdiggøre – og er der en sang, du føler er ekstra tæt på dig personligt?
Det er altid de sange, der “gør mest ondt”, der ender med at være dem, jeg har aller kærest.
Og der er HOLY nok vinderen – det var også det nummer, der var sværest at færdiggøre, især fordi vi var så tidligt i albumprocessen. Vi skrev versene om flere gange, og det tog tid at finde den helt rigtige balance.
Samtidig er det også et af de mest følelsesmæssige numre tekstmæssigt, fordi det handler om at finde ud af, at ens kæreste er utro. Det krævede lidt ekstra at få det sårbare, vrede og ærlige udtryk frem – uden at det mistede sin popkerne.
Du er ret aktiv på både TikTok og Instagram – og så har du også lavet en blog til albummet. Hvad giver det dig at kommunikere så direkte med dine fans?
Det giver mig en følelse af nærhed og ægthed. Jeg elsker at kunne dele både det polerede og det kaotiske – og mærke, at folk kan spejle sig i det. Og på mine sociale medier er det jo mig, der styrer det hele.
Det giver lige dét ekstra lag i storytelling – og en måde, man kan mærke og forstå sangene gennem hende, der faktisk har skrevet dem.
Der er masser af humor og selvironi i dine sange – hvorfor er det vigtigt for dig?
Hvis man ikke kan grine lidt af sig selv, sine følelser og sine fuckups, så bliver det hele bare for tungt. Jeg tror, selvironi og humor er enormt powerfulde redskaber – især når man laver popmusik.
Det gør det hele nemmere at være i nogle af de her tematikker, både for mig og forhåbentlig også for dem, der lytter med.
Det er også en måde at tage kontrollen tilbage på, når man har følt sig misforstået eller dømt. Hvis jeg selv kan grine først, så har jeg allerede vundet lidt.
Hvad håber du, at folk tager med sig fra <3DISC?
Jeg håber, at folk føler sig underholdt – og suget ind i en verden, hvor de pludselig befinder sig som “main characther” i en semi-kitsch film fra 00’erne.
Og måske får de også en lille pause fra hverdagen, fra skole, arbejde og en sindssyg verdenssituation. <3DISC er mit forsøg på at lave et kærligt frikvarter.
Stort tillykke med dit kommende debutalbum <3DISC – hvad betyder den titel egentlig for dig?
Tusind tak! “<3” symboliserer selvfølgelig hjertet, som en first-generation-emoji. Og “DISC” henviser til CD’er, som jeg er vokset op med. Sat sammen er det et ordspil for en slags harddisk – en memory disc fyldt med minder, følelser og popkulturelle øjeblikke inspireret fra 00’erne og 10’erne.
Så <3DISC er på en måde mit hjerte i digital form - en nostalgisk “mappe” af sange og stemninger.
Er der et gennemgående tema eller en rød tråd på albummet?
Den røde tråd på <3DISC er helt klart en blanding af nostalgi, popkultur og selvironisk selvudforskning. Det er en hyldest til hyperfemininitet, cringe med stolthed og til at være lidt for meget – med vilje. I processen legede jeg bevidst med idéen om at være hovedpersonen i mit eget popdrama. Lydbilledet trækker især på 00’erne og 10’ernes popproduktioner.
Hvordan opstod idéen til samarbejdet med Katherine Diez på singlen ’HOTTEST EX’?
Jeg var i studiet og havde lyst til at lave en feel-better-breakup-anthem – du ved, den slags man spiller, når man skal minde sig selv om, at man faktisk er hele pakken. Så kom vi på idéen om at være den hotte ekskæreste.
Jeg vidste, jeg ville twiste det med noget, der både var popkulturelt og provokerende på den sjove måde. Og altså… Katherine er jo hele Danmarks hotteste ex – no debate. Så jeg måtte lige slide i hendes DM og spørge, om hun var klar på at lege. Heldigvis sagde hun ja – og det var virkelig sjovt at lave.
’HOTTEST EX’ har sat gang i kommentarspor og Reddit-tråde – og du har selv nævnt, at du har mødt kvindehad og kritik i kølvandet. Hvordan har det påvirket dig?
Når man tør være lidt for meget, lidt for selvsikker og lidt for legesyg, så ved jeg godt, at der vil komme reaktioner. Jeg var godt klar over, at det ville blive kontroversielt – og jeg ved, at tonen på Reddit kan være ret hård.
Men det, der overraskede mig mest, var faktisk, da jeg tilfældigt opdagede, hvem én af de “anonyme” profiler var: en terapeut, der arbejder med mentalt udsatte mennesker. Det er jo for sindssygt!?
Når det er sagt, så elsker jeg også at provokere lidt og bare have det lol med det – især når jeg ved, at jeg ikke gør nogen fortræd. And I can’t help it – det gør mig egentlig bare mere stædig. Jeg laver ikke musik for at please alle – jeg laver det for dem, der forstår energien, storytellingen og referencerne. Vi lavede et moment i popkulturen, og det var underholdende for alle, der kender historien.
Flere af sangene på albummet har tydelige 00’er-vibes – hvem eller hvad er du inspireret af?
Britney Spears er helt klart en af de artister, jeg har været mest inspireret af – efterfulgt af Gwen Stefani og Nelly Furtado, som også har været nogle af mine allerstørste ikoner.
Og med albummet ville jeg gerne skabe en følelse af nostalgi og connection til 00’ernes pop-era – med Bluetooth-kærlighed, DKBN, fankultur, forsidesladder og selvironi dækket i glimmer. En hyldest til en tid, hvor pop var storladent, lidt kikset og helt uimodståelig (in my opinion). Det føles som at genskabe alle de minder, der ligger gemt på min gamle computer.
Hvad var det første nummer, du lavede til albummet?
Det allerførste nummer jeg lavede til albummet var IF I EVER GET TO MEET YOU – det er lidt over 2 år gammelt nu. Dengang vidste jeg ikke, at det ville blive en del af albummet, faktisk kom det først med ret sent i processen.
Men tematisk passer det perfekt ind. Sangen handler om tanken: hvad nu hvis man en dag mødte sin internet- eller penneven – eller den kendte person, man har hængende som plakat over sengen? Den matcher også lydbilledet på SELL OUT ret godt, med sin mere disco-agtige vibe.
Hvilket nummer var sværest at færdiggøre – og er der en sang, du føler er ekstra tæt på dig personligt?
Det er altid de sange, der “gør mest ondt”, der ender med at være dem, jeg har aller kærest.
Og der er HOLY nok vinderen – det var også det nummer, der var sværest at færdiggøre, især fordi vi var så tidligt i albumprocessen. Vi skrev versene om flere gange, og det tog tid at finde den helt rigtige balance.
Samtidig er det også et af de mest følelsesmæssige numre tekstmæssigt, fordi det handler om at finde ud af, at ens kæreste er utro. Det krævede lidt ekstra at få det sårbare, vrede og ærlige udtryk frem – uden at det mistede sin popkerne.
Du er ret aktiv på både TikTok og Instagram – og så har du også lavet en blog til albummet. Hvad giver det dig at kommunikere så direkte med dine fans?
Det giver mig en følelse af nærhed og ægthed. Jeg elsker at kunne dele både det polerede og det kaotiske – og mærke, at folk kan spejle sig i det. Og på mine sociale medier er det jo mig, der styrer det hele.
Det giver lige dét ekstra lag i storytelling – og en måde, man kan mærke og forstå sangene gennem hende, der faktisk har skrevet dem.
Der er masser af humor og selvironi i dine sange – hvorfor er det vigtigt for dig?
Hvis man ikke kan grine lidt af sig selv, sine følelser og sine fuckups, så bliver det hele bare for tungt. Jeg tror, selvironi og humor er enormt powerfulde redskaber – især når man laver popmusik.
Det gør det hele nemmere at være i nogle af de her tematikker, både for mig og forhåbentlig også for dem, der lytter med.
Det er også en måde at tage kontrollen tilbage på, når man har følt sig misforstået eller dømt. Hvis jeg selv kan grine først, så har jeg allerede vundet lidt.
Hvad håber du, at folk tager med sig fra <3DISC?
Jeg håber, at folk føler sig underholdt – og suget ind i en verden, hvor de pludselig befinder sig som “main characther” i en semi-kitsch film fra 00’erne.
Og måske får de også en lille pause fra hverdagen, fra skole, arbejde og en sindssyg verdenssituation. <3DISC er mit forsøg på at lave et kærligt frikvarter.