MØ – Heartbreak
MØ rammer tidsånden med en klubklar tåreperle på “Heartbreak” – første single fra hendes nye album "Plæygirl". Det er en sang, der på én gang emmer af hendes egen rå signatur og samtidig føles som et klart nik til popmusikkens elektroniske nutid. Det telefoniske hook og de tætte synthflader leder tankerne hen på Fred Again og hans melankolske dansegulve, men MØ gør det på sin helt egen måde. Specielt fordi MØ altid har kigget den vej musikalsk.
Lyrisk er “Heartbreak” en åben invitation til at mærke alt – også når det gør ondt. Linjer som “I wanna trust my gut / I wanna beat the odds / And if I'm hurt, so what?” står som et slags følelsesmanifest for en generation, der hellere vil brænde sig end gå glip. MØ beder ikke bare om kærlighed – hun kræver den, med pulserende trommer som bagtæppe.
Nummeret er intenst, sårbart og enormt relaterbart. “Heartbreak” lyder som et soundtrack til de sene nattetimer, hvor kroppen danser og hjertet stadig banker efter nogen, man ikke helt har sluppet.
Lyt til "Heartbreak" her:
LAY & USSEL – Geek’d
Der er noget både råt og poetisk over “Geek’d”, første skæring fra det nye samarbejde mellem LAY og USSEL. Duoen har boblet på hver deres kanter af den danske undergrund, men på EP’en "KRYSTALLISERET" smelter deres verdener sammen i et kompromisløst clash mellem trap og punkpop – og det fungerer forbløffende godt.
“Geek’d” åbner med et sample fra Yahya Hassan, der sætter en politisk og alvorlig tone: “Dræbt tusinder af civile, fordrevet millioner” – en reference til Palæstina, og en påmindelse om, at musikken her ikke kun er til festen. Det er også en kampplads. Og det mærkes.
USSEL leverer linjer med en flosset desperation – “Jeg vil hellere dø alene / Jeg vil hellere dø i tågen” – mens LAY, på vanlig vis, går direkte i kroppen med tunge 808’s og hæs autotune. Det hele balancerer et sted mellem eufori og udmattelse. Synthflader og jungle-trommer skaber en dansbar uro, mens versene banker hårdt – perfekt til en bilradio i mørket, hvor man ikke helt ved, om man skal tænke eller glemme.
“Geek’d” er ikke bare en banger – det er et øjebliksbillede af en generation på overarbejde. Og den lyder sindssygt godt.
Lyt til den her:
Clean Out Louis – Hold Me
“Hold Me” lyder som en sang, der er skrevet midt i et sammenbrud og produceret på vej op igen – og det skal forstås som en kæmpe ros. Clean Out Louis rammer en skæv, sprudlende og hyperærlig energi på deres nyeste single, hvor det barnlige og det dybsindige eksisterer side om side.
Duoen, der tidligere har markeret sig med “Foreigner” og “I’m In Love”, skruer nu helt op for det teatralske og det tilbagelænede i én og samme bevægelse. “Hold Me” kaster om sig med “la la la”-kor, støvede breaks og guitarriffs, der lyder som britpop lavet til de danske landeveje mens foråret springer ud. Det hele føles både fjollet og fuldstændig alvorligt – som en tanke midt i et mareridt, du vågner fra og ikke helt kan slippe.
Der er noget næsten filmisk over sangens opbygning – som at blive kørt rundt i sit eget hoved uden GPS. Men selvom ruten er kringlet, er det catchy som bare fanden. Og det er netop det, der gør Clean Out Louis spændende: De bygger pop, som ikke burde fungere – men gør det alligevel.
Lyt til "Hold Me" her:
Dos Santos ft. Karoline Mousing – Urørlig
“Urørlig” er en popsang med kæmpe festivalpotentiale – du kan nærmest høre den blæse ud over Roskilde-pladsen, mens solen går ned og campen koger. Dos Santos har teamet op med Karoline Mousing, og sammen har de skabt et af de der hooks, man kommer til at synge med på, uden helt at vide hvornår det sneg sig ind under huden.
Det er en sang om at give slip – på en kæreste, på et forhold, på den der følelse af at være viklet ind i noget, der ikke gør én godt. Men det er også en sang, der danser hele vejen gennem det. Versene er nøgne og hudløse, som når Dos Santos synger: “Fjern din’ parfumer / For duften af os er sivet ud i alle mine dyner” – og så kommer det eksplosive, luftige omkvæd med Karoline Mousings krystalklare vokal, der løfter det hele op i en slags frihedsrus.
Produktionen er spækket med klassiske pop-elementer: den velkendte akkordrundgang, varme synths, afrobeats og de der lokkende lockdrums, der får nummeret til at føles både intenst og legende. “Urørlig” er ikke bare en breakup-sang – det er et soundtrack til at få det bedre.
Lyt til "Urørlig" her:
Wads – jukeboxx
Der er en særlig følelse, der rammer, når man hører “jukeboxx” første gang – som at tænde for en glemt radiokanal i sig selv. Wads’ tredje solosingle er både en eksplosion og en erkendelse: En sang om at miste kontrollen lidt med vilje og opdage, at man stadig er i live.
Det her er musik, der mærker fremad og bagud på samme tid. Produktionens dansable beats bærer på en rastløs energi, men det er ikke for festens skyld – det er for frihedens. Der ligger en modenhed i teksten, en insisteren på at man stadig har noget at give, selv når hverdagen truer med at gøre én stum. Der er noget virkelig smukt i det paradoks: At længslen her ikke er en svaghed, men en styrke.
“jukeboxx” føles som en påmindelse til én selv om, at man ikke skal gå i stå. At der stadig er noget at mærke – og at musikken nogle gange er den eneste, der tør sige det højt. Wads synger, som om han forsøger at huske sig selv på, hvem han er – og i det minde rammer han noget, man selv havde glemt.
Lyt til "jukeboxx" her:
MØ – Heartbreak
MØ rammer tidsånden med en klubklar tåreperle på “Heartbreak” – første single fra hendes nye album "Plæygirl". Det er en sang, der på én gang emmer af hendes egen rå signatur og samtidig føles som et klart nik til popmusikkens elektroniske nutid. Det telefoniske hook og de tætte synthflader leder tankerne hen på Fred Again og hans melankolske dansegulve, men MØ gør det på sin helt egen måde. Specielt fordi MØ altid har kigget den vej musikalsk.
Lyrisk er “Heartbreak” en åben invitation til at mærke alt – også når det gør ondt. Linjer som “I wanna trust my gut / I wanna beat the odds / And if I'm hurt, so what?” står som et slags følelsesmanifest for en generation, der hellere vil brænde sig end gå glip. MØ beder ikke bare om kærlighed – hun kræver den, med pulserende trommer som bagtæppe.
Nummeret er intenst, sårbart og enormt relaterbart. “Heartbreak” lyder som et soundtrack til de sene nattetimer, hvor kroppen danser og hjertet stadig banker efter nogen, man ikke helt har sluppet.
Lyt til "Heartbreak" her:
LAY & USSEL – Geek’d
Der er noget både råt og poetisk over “Geek’d”, første skæring fra det nye samarbejde mellem LAY og USSEL. Duoen har boblet på hver deres kanter af den danske undergrund, men på EP’en "KRYSTALLISERET" smelter deres verdener sammen i et kompromisløst clash mellem trap og punkpop – og det fungerer forbløffende godt.
“Geek’d” åbner med et sample fra Yahya Hassan, der sætter en politisk og alvorlig tone: “Dræbt tusinder af civile, fordrevet millioner” – en reference til Palæstina, og en påmindelse om, at musikken her ikke kun er til festen. Det er også en kampplads. Og det mærkes.
USSEL leverer linjer med en flosset desperation – “Jeg vil hellere dø alene / Jeg vil hellere dø i tågen” – mens LAY, på vanlig vis, går direkte i kroppen med tunge 808’s og hæs autotune. Det hele balancerer et sted mellem eufori og udmattelse. Synthflader og jungle-trommer skaber en dansbar uro, mens versene banker hårdt – perfekt til en bilradio i mørket, hvor man ikke helt ved, om man skal tænke eller glemme.
“Geek’d” er ikke bare en banger – det er et øjebliksbillede af en generation på overarbejde. Og den lyder sindssygt godt.
Lyt til den her:
Clean Out Louis – Hold Me
“Hold Me” lyder som en sang, der er skrevet midt i et sammenbrud og produceret på vej op igen – og det skal forstås som en kæmpe ros. Clean Out Louis rammer en skæv, sprudlende og hyperærlig energi på deres nyeste single, hvor det barnlige og det dybsindige eksisterer side om side.
Duoen, der tidligere har markeret sig med “Foreigner” og “I’m In Love”, skruer nu helt op for det teatralske og det tilbagelænede i én og samme bevægelse. “Hold Me” kaster om sig med “la la la”-kor, støvede breaks og guitarriffs, der lyder som britpop lavet til de danske landeveje mens foråret springer ud. Det hele føles både fjollet og fuldstændig alvorligt – som en tanke midt i et mareridt, du vågner fra og ikke helt kan slippe.
Der er noget næsten filmisk over sangens opbygning – som at blive kørt rundt i sit eget hoved uden GPS. Men selvom ruten er kringlet, er det catchy som bare fanden. Og det er netop det, der gør Clean Out Louis spændende: De bygger pop, som ikke burde fungere – men gør det alligevel.
Lyt til "Hold Me" her:
Dos Santos ft. Karoline Mousing – Urørlig
“Urørlig” er en popsang med kæmpe festivalpotentiale – du kan nærmest høre den blæse ud over Roskilde-pladsen, mens solen går ned og campen koger. Dos Santos har teamet op med Karoline Mousing, og sammen har de skabt et af de der hooks, man kommer til at synge med på, uden helt at vide hvornår det sneg sig ind under huden.
Det er en sang om at give slip – på en kæreste, på et forhold, på den der følelse af at være viklet ind i noget, der ikke gør én godt. Men det er også en sang, der danser hele vejen gennem det. Versene er nøgne og hudløse, som når Dos Santos synger: “Fjern din’ parfumer / For duften af os er sivet ud i alle mine dyner” – og så kommer det eksplosive, luftige omkvæd med Karoline Mousings krystalklare vokal, der løfter det hele op i en slags frihedsrus.
Produktionen er spækket med klassiske pop-elementer: den velkendte akkordrundgang, varme synths, afrobeats og de der lokkende lockdrums, der får nummeret til at føles både intenst og legende. “Urørlig” er ikke bare en breakup-sang – det er et soundtrack til at få det bedre.
Lyt til "Urørlig" her:
Wads – jukeboxx
Der er en særlig følelse, der rammer, når man hører “jukeboxx” første gang – som at tænde for en glemt radiokanal i sig selv. Wads’ tredje solosingle er både en eksplosion og en erkendelse: En sang om at miste kontrollen lidt med vilje og opdage, at man stadig er i live.
Det her er musik, der mærker fremad og bagud på samme tid. Produktionens dansable beats bærer på en rastløs energi, men det er ikke for festens skyld – det er for frihedens. Der ligger en modenhed i teksten, en insisteren på at man stadig har noget at give, selv når hverdagen truer med at gøre én stum. Der er noget virkelig smukt i det paradoks: At længslen her ikke er en svaghed, men en styrke.
“jukeboxx” føles som en påmindelse til én selv om, at man ikke skal gå i stå. At der stadig er noget at mærke – og at musikken nogle gange er den eneste, der tør sige det højt. Wads synger, som om han forsøger at huske sig selv på, hvem han er – og i det minde rammer han noget, man selv havde glemt.
Lyt til "jukeboxx" her:
MØ – Heartbreak
MØ rammer tidsånden med en klubklar tåreperle på “Heartbreak” – første single fra hendes nye album "Plæygirl". Det er en sang, der på én gang emmer af hendes egen rå signatur og samtidig føles som et klart nik til popmusikkens elektroniske nutid. Det telefoniske hook og de tætte synthflader leder tankerne hen på Fred Again og hans melankolske dansegulve, men MØ gør det på sin helt egen måde. Specielt fordi MØ altid har kigget den vej musikalsk.
Lyrisk er “Heartbreak” en åben invitation til at mærke alt – også når det gør ondt. Linjer som “I wanna trust my gut / I wanna beat the odds / And if I'm hurt, so what?” står som et slags følelsesmanifest for en generation, der hellere vil brænde sig end gå glip. MØ beder ikke bare om kærlighed – hun kræver den, med pulserende trommer som bagtæppe.
Nummeret er intenst, sårbart og enormt relaterbart. “Heartbreak” lyder som et soundtrack til de sene nattetimer, hvor kroppen danser og hjertet stadig banker efter nogen, man ikke helt har sluppet.
Lyt til "Heartbreak" her:
LAY & USSEL – Geek’d
Der er noget både råt og poetisk over “Geek’d”, første skæring fra det nye samarbejde mellem LAY og USSEL. Duoen har boblet på hver deres kanter af den danske undergrund, men på EP’en "KRYSTALLISERET" smelter deres verdener sammen i et kompromisløst clash mellem trap og punkpop – og det fungerer forbløffende godt.
“Geek’d” åbner med et sample fra Yahya Hassan, der sætter en politisk og alvorlig tone: “Dræbt tusinder af civile, fordrevet millioner” – en reference til Palæstina, og en påmindelse om, at musikken her ikke kun er til festen. Det er også en kampplads. Og det mærkes.
USSEL leverer linjer med en flosset desperation – “Jeg vil hellere dø alene / Jeg vil hellere dø i tågen” – mens LAY, på vanlig vis, går direkte i kroppen med tunge 808’s og hæs autotune. Det hele balancerer et sted mellem eufori og udmattelse. Synthflader og jungle-trommer skaber en dansbar uro, mens versene banker hårdt – perfekt til en bilradio i mørket, hvor man ikke helt ved, om man skal tænke eller glemme.
“Geek’d” er ikke bare en banger – det er et øjebliksbillede af en generation på overarbejde. Og den lyder sindssygt godt.
Lyt til den her:
Clean Out Louis – Hold Me
“Hold Me” lyder som en sang, der er skrevet midt i et sammenbrud og produceret på vej op igen – og det skal forstås som en kæmpe ros. Clean Out Louis rammer en skæv, sprudlende og hyperærlig energi på deres nyeste single, hvor det barnlige og det dybsindige eksisterer side om side.
Duoen, der tidligere har markeret sig med “Foreigner” og “I’m In Love”, skruer nu helt op for det teatralske og det tilbagelænede i én og samme bevægelse. “Hold Me” kaster om sig med “la la la”-kor, støvede breaks og guitarriffs, der lyder som britpop lavet til de danske landeveje mens foråret springer ud. Det hele føles både fjollet og fuldstændig alvorligt – som en tanke midt i et mareridt, du vågner fra og ikke helt kan slippe.
Der er noget næsten filmisk over sangens opbygning – som at blive kørt rundt i sit eget hoved uden GPS. Men selvom ruten er kringlet, er det catchy som bare fanden. Og det er netop det, der gør Clean Out Louis spændende: De bygger pop, som ikke burde fungere – men gør det alligevel.
Lyt til "Hold Me" her:
Dos Santos ft. Karoline Mousing – Urørlig
“Urørlig” er en popsang med kæmpe festivalpotentiale – du kan nærmest høre den blæse ud over Roskilde-pladsen, mens solen går ned og campen koger. Dos Santos har teamet op med Karoline Mousing, og sammen har de skabt et af de der hooks, man kommer til at synge med på, uden helt at vide hvornår det sneg sig ind under huden.
Det er en sang om at give slip – på en kæreste, på et forhold, på den der følelse af at være viklet ind i noget, der ikke gør én godt. Men det er også en sang, der danser hele vejen gennem det. Versene er nøgne og hudløse, som når Dos Santos synger: “Fjern din’ parfumer / For duften af os er sivet ud i alle mine dyner” – og så kommer det eksplosive, luftige omkvæd med Karoline Mousings krystalklare vokal, der løfter det hele op i en slags frihedsrus.
Produktionen er spækket med klassiske pop-elementer: den velkendte akkordrundgang, varme synths, afrobeats og de der lokkende lockdrums, der får nummeret til at føles både intenst og legende. “Urørlig” er ikke bare en breakup-sang – det er et soundtrack til at få det bedre.
Lyt til "Urørlig" her:
Wads – jukeboxx
Der er en særlig følelse, der rammer, når man hører “jukeboxx” første gang – som at tænde for en glemt radiokanal i sig selv. Wads’ tredje solosingle er både en eksplosion og en erkendelse: En sang om at miste kontrollen lidt med vilje og opdage, at man stadig er i live.
Det her er musik, der mærker fremad og bagud på samme tid. Produktionens dansable beats bærer på en rastløs energi, men det er ikke for festens skyld – det er for frihedens. Der ligger en modenhed i teksten, en insisteren på at man stadig har noget at give, selv når hverdagen truer med at gøre én stum. Der er noget virkelig smukt i det paradoks: At længslen her ikke er en svaghed, men en styrke.
“jukeboxx” føles som en påmindelse til én selv om, at man ikke skal gå i stå. At der stadig er noget at mærke – og at musikken nogle gange er den eneste, der tør sige det højt. Wads synger, som om han forsøger at huske sig selv på, hvem han er – og i det minde rammer han noget, man selv havde glemt.
Lyt til "jukeboxx" her: